Get Adobe Flash player

Puha Imre
TECH-CON Hungária Kft.

 

A pneumatika alkalmazása a haszonjárművekben, buszokban, és munkagépekben igen elterjedt. Az alkalmazások egy jelentős részére a hagyományos iparban is alkalmazott pneumatikus elemek is használhatók, ha megfelelnek a szélsőséges igénybevételnek, mechanikailag a rázkódásnak vagy a szélsőséges hőmérsékletnek. Az egyedi kialakítású új szupergyors csatlakozó család, védőburkolattal, a legmostohább időjárási és mechanikai feltételekkel szemben is megfelel a támasztott igényeknek!

Series 9000 C-Truck fittings are designed for use in pnematic braking systems on commercial vehicles and are certified to TUV standards. All C-Truck fittings have a brass body that helps to prevent corrosion, while a protective cover, which is resistant to oil, helps to keep moisture and dirt away from the collet. This new range has been developed using Camozzi’s vast experience in the production of brass fittings.

 

A rázkódás ipari alkalmazások területén is gyakran előfordul, így az elemek ennek figyelembevételével
készülnek. A szélsőséges hőmérséklet sem teljesen szokatlan, bár itt elsősorban a magasabb hőmérsékleti igénybevétel a jellemző. Erre a tömítés anyagának megválasztása, illetve a megfelelő kenőanyag lehet a megoldás.

A különböző járműipari alkalmazásokhoz szállított hengerek, szelepek, csatlakozók és komplett rendszerek után, a hagyományos pneumatika elemek felhasználásával több a járműipar számára átalakított speciális megoldás is készült, kivéve a fékrendszerbe építhető csatlakozókat. Mivel a Camozzinál hagyományosan nagy múltra tekint vissza a csatlakozók gyártása és
a folyamatos innováció, és mivel egyre nagyobb igény jelentkezett a csatlakozók teljes körű alkalmazására,
ezért belekezdtek egy teljesen új csatlakozó család fejlesztésébe, amely már teljes egészében alkalmas a
járműipari fékrendszerekkel szemben fellépő igények kielégítésére.

 

techcon1

 

Ezekkel a csatlakozókkal szemben sokkal szigorúbb biztonsági elvárások vannak. Szerkezeti felépítését,
tömítési rendszerét tekintve egy teljesen új kialakítású csatlakozóról van szó. A csőméretek, a menetválaszték és a csatlakozók kialakítása is igazodik a járműiparban alkalmazottakhoz. Az új C-truck csatlakozó család egy olyan szupergyors dugaszoló csatlakozó, amelynél a csőkötés egy speciális eszköz segítségével, ellentétben sok más típussal, könnyedén oldható. Mivel a beépítési helyek a külső környezetben a járművek alján találhatók, ahol a csatlakozók ki vannak téve a legmostohább igénybevételnek, ezért ellátták azokat egy olyan védőburkolattal, amely megvédi a csatlakozó belső szerkezetét a külső környezeti párától és szennyeződéstől, és egyúttal biztosítja a cső stabilrögzítést extrém hőmérsékletváltozások mellett is.

 

techcon2

 

A különböző szög idomok a kívánt irányú pozíciók beállításához rögzítő anyával rendelkeznek. A tömítő O-gyűrűk a menetben egy speciális horonyban helyezkednek el, amely biztosítja, hogy a csatlakozó rögzítése során a tömítés megfelelő pozícióban legyen, és ne sérülhessen, ezzel biztosítva a tökéletes tömítést.

A csatlakozók anyaga bronz, amely biztosítja a korrózióállóságot. A tömítő gyűrűk és a védőburkolat anyaga speciális gumi, amely ellenáll az olajnak, és az üzemanyagnak egyaránt.

 

techcon3

 

A csatlakozó –50 °C és +100 °C hőmérséklet tartományban alkalmazható. Az üzemi nyomás az alkalmazott műanyagcsőtől függ, de maximum 16 bar.

Biztonságos megoldás a véletlen bontás ellen.
l Ez a megoldása a csatlakozóknak biztosítja a véletlen kioldás megelőzését.
l Csak egy speciális eszközzel lehet a csatlakozást oldani, ami biztosítja, hogy csak az eszközzel rendelkező szakember végezhesse el a kötések oldását.
l A képen látható módon a speciális eszközt lefelé nyomva lehet a csövet kihúzni a csatlakozóból.

A csatlakozókat különböző körülmények között vizsgálták, hogyan viselkednek a különböző oldalirányú
terhelésekre, a rezgésekre (szinuszos oszcilláló teszt), milyen az újra szerelhetősége, robbanás esetén, jeges-vizes környezetbe, sós ködben.

 

techcon4

 

A csatlakozók a tesztek alapján megfelel: DIN 74324: 1996; DIN EN 60068-2-6:1996; DIN ISO 9227:2006; SAE J2494-3; SAE J1131 előírásainak, amelyet a TÜV B 09 04 67334 002 dokumentuma igazol.